Galeria ICR Viena prezintă expoziția de fotografie Wounded Light semnată de Mădălin Mărienuț
Fotograful Mădălin Mărienuț, Lector Univ. Dr. la Facultatea de Arte și Design a Universității de Vest din Timișoara, expune proiectul de fotografie Wounded Light la Galeria ICR Viena. Expoziția cuprinde o serie de fotografii care prezintă imaginea actuală a zonei industriale din Valea Jiului, demersul fiind un rezultat al documentării fotografice din perioada 2020 – 2021. La vernisajul din 20 ianuarie de la ora 19 a participat artistul fotograf Mădălin Mărienuț care și-a prezintat proiectul în limba engleză alături de Camil Mihăescu, Decanul Facultății de Arte și Design din cadrul Universității de Vest din Timișoara și fotograful documentar Ciprian Hord. În acest context a fost lansat albumul omonim bilingv, prefața fiind semnată de Florin Oprescu, Lector Dr. la Institutul de Romanistică al Universității din Viena, tradusă în limba engleză de Luca Mixich. Proiectul este organizat de Institutul Cultural Român de la Viena în parteneriat cu Ambasada României în Republica Austria și Universitatea de Vest din Timişoara şi marchează Ziua Culturii Naționale.
„Proiectul a pornit de la propunerea Lector Dr. Florin Oprescu de a realiza o serie de fotografii ca parte a unei serii de evenimente legate de marcarea a 30 de ani de la Mineriada din 13-15 Iunie 1990, însă datorită pandemiei lansarea a fost amânată.
Folosind mijloacele exprimării plastice, expoziția de fotografie Wounded Light urmărește să transmită mai mult decât o informare asupra situației existente din Valea Jiului, și anume o invitație lansată privitorului de a înțelege mai bine realitatea din zonă. Dacă ochiul uman are capacitatea de a se adapta imediat la schimbările rapide ale condițiilor de lumină, aparatul de fotografiat nu are această posibilitate fără intervenția fotografului. Prin tehnica utilizată, această serie de fotografii (concretizată și într-un album cu același titlu) își propune să creeze o conexiune între lumea subterană, animată de puținii mineri care mai lucrează în exploatare și lumea de suprafață, exterioară cu care iau contact după ieșirea din șut.
Seria descrie zona geografică din care fac parte fostele mine, majoritatea închise, coșul de fum de aproape 220 m înălțime din Lupeni, statuile celor 2 mineri stahanoviști din Uricani, kilometri de betoane abandonate dar și locații care odată abundau de spectatori precum stadionul de fotbal Jiul Petroșani.”(Mădălin Mărienuț)
Expoziţia Wounded Light va fi deschisă publicului în perioada 20 ianuarie – 25 februarie 2022, de luni până vineri, între orele 10.00 – 16.00. Intrarea este liberă. În prima etapă, proiectul fotografic a fost expus la Institutul de Romanistică al Universității din Viena în perioada 20 octombrie – 30 decembrie.
Mădălin MĂRIENUȚ este fotograf și Lector Univ. Dr. la Facultatea de Arte și Design a Universității de Vest din Timișoara unde predă cursuri de fotografie. În perioada 2013-2016 a urmat studiile doctorale la Facultatea de Arte și Design din cadrul Universității de Vest din Timișoara, obținând titlul de Doctor în Arte Vizuale în anul 2017 cu lucrarea „Intimitatea ca spectacol în artele vizuale”.
Începând cu anul 2007 a expus lucrări în peste 20 de expoziții colective naționale (Arad, Oradea, Timișoara, Craiova, București) și internaționale (Serbia, Ucraina, Ungaria, Germania, Marea Britanie, Grecia, Turcia). În 2012 are loc prima expoziție personală TAG ME, la Arad, urmată de INDIgenous în 2013 la Timișoara (Calpe Gallery) și București (Muzeul Țăranului Român). În anul 2015 prezintă în spațiul expozițional Teba – CityZenit Arad expoziția „Fotografia-document nostalgic”, iar în 2017 la Atena, la galeria Void, expoziția „Surveillance Society”, urmată în 2018 de expoziția „Athens” la aceeași galerie. În 2019 are loc expoziția personală la ICR Viena în cadrul evenimentului de lansare de carte „Morfologiile puterii” de Florin Oprescu.
O parte din proiectul Wounded Light a fost expus pentru prima oară în octombrie-noiembrie 2020 la Atena, în cadrul expoziției colective „Balkans Today. The present of a wounded landscape” curator Penelope Thomadi.